cyfrowekompetencje.pl

cyfrowekompetencje.pl
MENU

Marketing internetowy – kurs zaawansowany I stopnia

Dla kogo?

  • Przedsiębiorców chcących promować swoją markę w sieci oraz wszystkich osób, które pragną prowadzić skuteczne kampanie e-marketingowe.
  • Osób po ukończonym kursie E-commerce i marketing internetowy w MŚP.

Czego się nauczysz?
Poznasz zasady prowadzenia skutecznych kampanii w sieci.
Uzyskasz informacje na temat praktycznych sposobów służących do określania celów, strategii i założeń e-kampanii.
Zrozumiesz, w jaki sposób korzystać z narzędzi e-marketingu oraz metod ich dopasowania do rodzajów prowadzonych kampanii.
Dowiesz się, jakie są sposoby określania grup docelowych, działań promocyjnych w sieci oraz narzędzia do ich analizy i optymalizacji.
Będziesz wiedzieć, na czym polega remarketing i jak z niego korzystać.

Autor
Iwona Radziszewska
Ekspert komunikacji i PR, dziennikarka i trenerka. Pracowała dla takich redakcji jak: TVN, TVP, CNN, Gazeta Wyborcza i Polityka. Założycielka stacji TVN Style. Od lat zajmuje się budowaniem skutecznej komunikacji marek i firm z wykorzystaniem mediów klasycznych i internetowych.

Kurs „Marketing internetowy – kurs zaawansowany” zawiera praktyczne porady i wskazówki dla osób, które chcą założyć i promować swoją firmę w Internecie. Kurs skierowany jest do osób planujących uruchomienie własnej działalności gospodarczej, przedsiębiorców już prowadzących swój biznes, osób pracujących w obszarze e-marketingu lub po ukończonym kursie online pt.: „E-commerce i marketing internetowy w MŚP”.

UWAGA! Kurs kierowany jest do osób posiadających podstawową wiedzę z obszaru marketingu internetowego. Wszystkie osoby chcące wyciągnąć z kursu jak najwięcej wiedzy zapraszamy do skorzystania z kursu zawierającego podstawowe informacje z e-marketingu.

Jeśli chcecie wynieść z kursu jak najwięcej wiedzy i umiejętności:
zapiszcie swoje cele: po co robicie ten kurs?
notujcie najważniejsze informacje (przygotujcie notatnik, w którym będziecie rozwiązywać ćwiczenia);
zaplanujcie terminy przejścia poszczególnych części kursu.
Uzasadnienie powyższych działań i inne wskazówki znajdziecie w kursie pt.: „Jak skonsumować kurs on-line”.

1h 30m
Rozdział 1. Zasady prowadzenia skutecznych kampanii e-marketingowych
W rozdziale zawarto informacje dotyczące planowania działań e-marketingowych, określania ich celu, grup docelowych oraz wyboru narzędzi analitycznych do pomiaru efektów promocyjno-reklamowych prowadzonych kampanii. Wprowadzono podział działań e-marketingowych na: związane ze świadomością marki oraz prowadzone w celu podniesienia sprzedaży. Znajdują się w nim również informacje na temat budowania skutecznej obsługi klienta oraz przykłady wykorzystania narzędzi e-marketingowych w praktyce.
Lekcja 1.1. Pojęcie i narzędzia e-marketingu
Lekcja 1.2. Dostępne formy marketingu internetowego
Lekcja 1.3. Ewaluacja prowadzonych kampanii
Lekcja 1.4. Planowanie i tworzenie kampanii e-marketingowych
Lekcja 1.5. Obsługa klienta jako element działań e-marketingowych
Rozdział 1. Test
1h 20m
Rozdział 2. Działania e-marketingowe, które warto wdrożyć w swoim biznesie
W rozdziale omówione zostały korzyści wynikające z dobrze prowadzonych kampanii e -marketingowych. Przedstawiono też sposoby kreowania dobrego wizerunku marki i prowadzenia dialogu z klientami. Podstawowe zasady, zgodnie z którymi skonstruowana powinna być strona www, które ułatwią jej pozycjonowanie. Przybliżone również przydatne narzędzia ułatwią tworzenie witryn i automatyzację działań e-marketingowych. Zawarte w rozdziale Informacje pomogą w przygotowywaniu interesujących treści wykorzystywanych na stronie www, w kanałach mediów społecznościowych i reklamach. Narzędzia i sposoby tworzenia skutecznych kampanii e-mailingowych ułatwią ich realizację.
Lekcja 2.1. Jak optymalnie wykorzystać kampanie
Lekcja 2.2. Jak stworzyć atrakcyjną stronę WWW?
Lekcja 2.3. Content marketing – czyli efekt wizerunkowej synergii treści
Lekcja 2.4. E-mail marketing
Rozdział 2. Test
0h 40m
Rozdział 3. Regulacje prawne dotyczące prowadzenia kampanii e-marketingowych
W rozdziale omówiono przepisy prawa, które obowiązują firmy prowadzące działania e-marketingowe, takie jak: konkursy, promocje, wysyłki newsletterów, tworzenie i publikowanie treści promocyjnych oraz publikowanie innych treści na stronie www oraz w kanałach Social Mediów. Zawarto w nim konkretne przykłady dobrych praktyk i sposobów reagowania na sytuacje kryzysowe, wynikające z naruszeń prawa. Przedstawiono przykłady kampanii, których prowadzenie zakończyło się dla firm sankcjami prawnymi.
Lekcja 3.1. Przepisy, które musi znać każdy marketer
Lekcja 3.2. Przykłady naruszeń
Rozdział 3. Test

Certyfikat
Certyfikat będzie dostępny po ukończeniu wszystkich lekcji i testów oraz po ocenieniu kursu.

Docelowi odbiorcy: Umiejętności cyfrowe dla zatrudnionych i poszukujących pracy
Poziom umiejętności cyfrowych: Podstawowy
Dziedziny: Programy i kwalifikacje ogólne, bliżej niezdefiniowane
Technologia cyfrowa: umiejętności cyfrowe
Typ inicjatywy: Krajowa
Link: Strona kursu
Zasięg geograficzny: Polska
Typologia możliwości szkoleniowych: Masowy, otwarty kurs internetowy (MOOC)
Aktywność edukacyjna: Kursy internetowe
Typ oceny: Online (przez Internet)
Czas trwania: Do 1 tygodnia
Dostawca: PARP
Czy certyfikat/poświadczenie jest bezpłatne?: Tak
Rodzaj zapisu szkolenia: Do 1 tygodnia
Kwalifikacje: Działanie edukacyjne
Kurs we własnym tempie: Tak
Starania/Wysiłek: niepełny wymiar godzin (mniej niż 8 h)