Głównym celem kursu jest zaznajomienie odbiorcy z podstawowymi zagadnieniami związanymi z digital marketingiem. W ramach kursu będzie on miał możliwość zapoznania się z najważniejszymi pojęciami, rynkiem reklamy internetowej, danymi statystycznymi związanymi z Internetem, sposobami komunikacji via Internet, podstawowymi rodzajami reklamy internetowej (takimi jak display advertising, wideo advertising, email marketing), założeniami SEO, SEM, PPC oraz podstawowymi koncepcjami z zakresu social mediów.
Cele szczegółowe:
- Poznanie podstawowych pojęć, narzędzi, wskaźników, kanałów komunikacji oraz danych dotyczących funkcjonowania sieci Internet.
- Przedstawienie możliwości związanych z prowadzeniem kampanii reklamowych w Internecie.
- Omówienie podstaw pozycjonowania treści w Internecie.
- Przybliżenie zagadnień związanych z wideo marketingiem, social media i e-marketingiem.
- Nabycie umiejętności wyszukiwania i analizy danych dotyczących wykorzystania Internetu, planowania kampanii marketingowych w sieci oraz mierzenia ich skuteczności i efektywności.
- Instruktaż w zakresie doboru właściwych formatów reklamy wideo oraz planowania kampanii reklamowych w social media.
- Nabycie umiejętności tworzenia tekstów do publikacji w Internecie w kontekście działań marketingowych.
Każdy z modułów zawiera część teoretyczną oraz jest zakończony różnorodnymi zadaniami sprawdzającymi. Ponadto kurs jest wzbogacony o wypowiedzi ekspertów, animacje oraz wideo.
WYMAGANIA WSTĘPNE
Aby przystąpić do realizacji kursu, nie jest wymagane posiadanie wiedzy specjalistycznej. Podstawowe pojęcia zostaną wyjaśnione w trakcie kursu.
CELE KURSU
Uczestnik po ukończeniu kursu w zakresie wiedzy będzie potrafił:
- Przedstawić podstawowe dane związane z Internetem, jego użyciem, tendencjami.
- Omówić kanały komunikacji wykorzystywane w sieci Internet.
- Zaprezentować podstawowe pojęcia z zakresu Internetu oraz narzędzia i wskaźniki niezbędne do realizowania marketingu cyfrowego.
- Wyjaśnić podstawowe zagadnienia i pojęcia związane z reklamą Display.
- Rozróżniać formaty reklamowe.
- Przedstawić mechanikę zakupową oraz sposoby rozliczania kampanii.
- Omówić podstawowe pojęcia z zakresu pozycjonowania treści w Internecie oraz mechaniki pozycjonowania.
- Przedstawić różne formaty reklamy wideo oraz podstawowe metryki związane z wideo marketingiem.
- Określić znaczenie social mediów w procesie realizowania digital marketingu.
- Wymienić i klasyfikować (rozróżniać z uwagi na kontent) platformy social media popularne w Polsce.
- Omówić podstawowe pojęcia z zakresu e-marketingu.
- Przedstawić źródła pozyskiwania danych osobowych niezbędnych do realizacji kampanii email marketingowej.
- Zaprezentować mierniki skuteczności kampanii email marketingowej.
Uczestnik po ukończeniu kursu w zakresie umiejętności będzie potrafił:
- Wyszukiwać dane dotyczące wykorzystania Internetu i wykonywać analizy tych danych pod kątem ich użycia w digital marketingu.
- Definiować cele oraz grupy docelowe planowanych kampanii.
- Zmierzyć skuteczność kampanii.
- Mierzyć efektywność kampanii Display.
- Klasyfikować i wskazywać różne formaty reklamy wideo i wskazywać zależności między nimi.
- Planować kampanie reklamowe w zakresie social mediów oraz mierzyć ich efektywność.
- Przygotować materiał do publikacji w Internecie w kontekście działań marketingowych.
- Rozróżnić rodzaje treści i efektywnie je tworzyć.
- Przygotować wiadomość e-mail będącą komunikatem marketingowym.
- Stosować zasady związane z przygotowywaniem poprawnych emaili.
- Przetestować przygotowaną wiadomość.
PORUSZANE ZAGADNIENIA
MODUŁ 1: Digital marketing – podstawy i trendy
W tym m.in. rynek reklamy internetowej, internauci w Polsce i na świecie (dane i liczby, trendy i tendencje), kanały komunikacji w Internecie, rodzaje i klasyfikacja podmiotów związanych z rynkiem reklamy w Internecie, podstawowe modele zakupu i emisji reklamy w sieci.
MODUŁ 2: Strategia i planowanie
W tym m.in. analiza – metody, narzędzia i źródła informacji, definiowanie celów, definiowanie grup docelowych, metody budżetowania i rozliczania kampanii, pomiar skuteczności.
MODUŁ 3: Display advertising
W tym m.in. formaty reklamy display, mechanika działania, efektywność reklamy display, podstawowe pojęcia.
MODUŁ 4: Search Engine Marketing
W tym m.in. koncepcje i modele związane z SEO i PPC, wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie w wyszukiwarce, efektywność działań SEM, mechanika SEO.
MODUŁ 5: Wideo marketing
W tym m.in. rodzaje i formaty reklamy wideo.
MODUŁ 6: Social Media
W tym m.in. podstawowe pojęcia i koncepcje związane z web 2.0, platformy social media, social listening i monitoring, reklama w sieciach społecznościowych.
MODUŁ 7: Content marketing i webwriting
W tym m.in. sposoby, formy i narzędzia tworzenia treści, ogólne wytyczne tworzenia treści, reklama natywna.
MODUŁ 8: Email marketing
W tym m.in. budowanie baz danych, spam, email design, zarządzanie danymi i prywatność, mierniki i efektywność e-mail marketingu.
WARUNKI ZALICZENIA
W kursie znajdują się różnorodne zadania sprawdzające (np. testy, zadania z listą rozwijaną). Uczestnik kursu możne podjąć 5 prób udzielenia odpowiedzi na każde zadanie umieszczone w treści kursu. Do oceny końcowej brane są pod uwagę wszystkie zadania zamknięte.
Próg zaliczeniowy wynosi 51% punktów z wszystkich zadań sprawdzających.
Kurs jest przeznaczony do samodzielnej nauki. Zaczęcamy jednak do korzystania z forum dyskusyjnego i wzajemnej pomocy.
WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA
Na podstawie sumy zdobytych punktów ze wszystkich pytań testowych z modułów kursu zostanie wygenerowane zaświadczenie o ukończeniu e-kursu. Uczestnicy, którzy uzyskają wynik co najmniej 51% punktów z wszystkich testowych pytań sprawdzających, otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Kurs jest przeznaczony do samodzielnej nauki. Zachęcamy jednak do korzystania z forum dyskusyjnego i wzajemnej pomocy.