cyfrowekompetencje.pl

cyfrowekompetencje.pl
MENU

Analiza PESTEL edukacji w zakresie cyberbezpieczeństwa (2021)

Data publikacji:  30.03.2023

Niniejszy raport przedstawia analizę edukacji w zakresie cyberbezpieczeństwa, przeprowadzoną przez projekt REWIRE, Cybersecurity Skills Alliance finansowany w ramach programu Erasmus+ Komisji Europejskiej.

W niniejszym raporcie REWIRE przedstawia analizę polityczną, ekonomiczną, społeczną, technologiczną, środowiskową i prawną (PESTEL) niedoborów, luk i niedopasowań umiejętności wpływających na edukację w zakresie cyberbezpieczeństwa. PESTEL to podejście systemowe, które zapewnia metodę zrozumienia różnych braków i wyzwań z wielu punktów widzenia.

Europejski sektor cyberbezpieczeństwa stoi przed kilkoma wyzwaniami, wśród których są:

  • Brak infrastruktury (sprzętu i umiejętności).
  • Niemożność przyciągnięcia większej liczby studentów do studiowania cyberbezpieczeństwa oraz wyprodukowania absolwentów posiadających ”odpowiednią wiedzę i umiejętności w zakresie cyberbezpieczeństwa”.
  • Trudność dla instytucji edukacyjnych i szkoleniowych w dostosowaniu i reagowaniu na zmiany w odpowiednim czasie.

Niedobory umiejętności mają bezpośredni wpływ na rynek pracy w dziedzinie cyberbezpieczeństwa. Niniejsza analiza posłuży zatem jako podstawa do opracowania strategii w zakresie umiejętności w dziedzinie cyberbezpieczeństwa dla Europy.

Raport jest dostępny pod tym linkiem

Dziedziny: Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z kształceniem
Poziom umiejętności cyfrowych: Średni, Zaawansowany
Technologia cyfrowa: cyberbezpieczeństwo
Typ inicjatywy: Międzynarodowa
Zasięg geograficzny: Unia Europejska
Głos w dółGłos w górę (Brak głosów)

Możliwość komentowania została wyłączona.