Niniejszy raport przedstawia analizę edukacji w zakresie cyberbezpieczeństwa, przeprowadzoną przez projekt REWIRE, Cybersecurity Skills Alliance finansowany w ramach programu Erasmus+ Komisji Europejskiej.
W niniejszym raporcie REWIRE przedstawia analizę polityczną, ekonomiczną, społeczną, technologiczną, środowiskową i prawną (PESTEL) niedoborów, luk i niedopasowań umiejętności wpływających na edukację w zakresie cyberbezpieczeństwa. PESTEL to podejście systemowe, które zapewnia metodę zrozumienia różnych braków i wyzwań z wielu punktów widzenia.
Europejski sektor cyberbezpieczeństwa stoi przed kilkoma wyzwaniami, wśród których są:
- Brak infrastruktury (sprzętu i umiejętności).
- Niemożność przyciągnięcia większej liczby studentów do studiowania cyberbezpieczeństwa oraz wyprodukowania absolwentów posiadających ”odpowiednią wiedzę i umiejętności w zakresie cyberbezpieczeństwa”.
- Trudność dla instytucji edukacyjnych i szkoleniowych w dostosowaniu i reagowaniu na zmiany w odpowiednim czasie.
Niedobory umiejętności mają bezpośredni wpływ na rynek pracy w dziedzinie cyberbezpieczeństwa. Niniejsza analiza posłuży zatem jako podstawa do opracowania strategii w zakresie umiejętności w dziedzinie cyberbezpieczeństwa dla Europy.
Raport jest dostępny pod tym linkiem.