cyfrowekompetencje.pl

cyfrowekompetencje.pl
MENU

Co sprawia, że dostęp uczniów do nauki cyfrowej jest bardziej zrównoważony? – OECD 2022

Data publikacji:  31.03.2023

Technologia informacyjno-komunikacyjna (ICT) stała się ważnym narzędziem dla systemów szkolnych, ponieważ dążą one do poprawy edukacji i zwiększenia jej efektywności.

W jakim stopniu jednak uczniowie z różnych środowisk społeczno-ekonomicznych mają dostęp do wysokiej jakości nauczania opartego na ICT?

Ogólnie rzecz biorąc, uczniowie znajdujący się w niekorzystnej sytuacji mają mniejszy dostęp do cyfrowych możliwości nauki zarówno w domu, jak i w szkole. Dane sugerują również, że sposób rozmieszczenia nauczycieli o określonych cechach może ułatwić zwiększenie równości.

Dwa przykłady, na które zwrócono uwagę w niniejszym opracowaniu, to poczucie własnej skuteczności w zakresie technologii cyfrowych oraz szkolenie nauczycieli w zakresie nauczania z wykorzystaniem ICT.

Dokument jest dostępny pod tym linkiem

Dziedziny: Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją przedmiotową, Kształcenie, gdzie indziej niesklasyfikowane
Poziom umiejętności cyfrowych: Podstawowy, Średni, Zaawansowany, Ekspercki
Technologia cyfrowa: umiejętności cyfrowe
Typ inicjatywy: Międzynarodowa
Zasięg geograficzny: Unia Europejska
Głos w dółGłos w górę (Brak głosów)

Możliwość komentowania została wyłączona.