Raport „Public Administrations’ Digital Response to COVID-19 in the EU” został opracowany przez Dyrekcję Generalną Komisji Europejskiej ds. Informatyki, w ramach ISA2framework. Raport ocenia wpływ pierwszej fali kryzysu COVID-19 na administracje publiczne na terenie UE. Przedstawia również dobre praktyki państw członkowskich Unii Europejskiej, które opracowują i / lub wdrażają rozwiązania cyfrowe w celu uniknięcia zakłóceń usług publicznych podczas pierwszej fali COVID-19 (marzec-czerwiec, 2020). Ponadto w raporcie przeanalizowano wewnętrzne czynniki, które umożliwiły administracjom publicznym dostosowanie się i zapewnienie ciągłości działania.
Bardziej szczegółowo, raport przedstawia przegląd rozwiązań cyfrowych wdrożonych przez państwa członkowskie Unii Europejskiej, aby zagwarantować dostęp do usług publicznych, zapewnić ciągłość edukacji i wspierać przedsiębiorstwa (np. aplikacje mobilne, portale internetowe, platformy internetowe, informacyjne chatboty i repozytoria itp.) W efekcie autorzy raportu zauważyli, że utrzymanie tych rozwiązań cyfrowych uwypukla kluczową rolę zwinnych i bezpiecznych infrastruktur IT. Ponadto kluczowa stała się również potrzeba interoperacyjności pomiędzy systemami i administracją. Dlatego też w raporcie wezwano do dalszej wymiany i ponownego wykorzystania rozwiązań między administracjami publicznymi, co zostało już zainicjowane przez Komisję Europejską w ramach Digital Response to COVID-19.
Raport jest dostępny pod tym linkiem.