cyfrowekompetencje.pl

cyfrowekompetencje.pl
MENU

Kształcenie dorosłych i COVID-19: Jak wiele nieformalnego i pozaformalnego uczenia się brakuje pracownikom?

Data publikacji:  31.03.2023

Niniejszy brief proponuje szacunki dotyczące strat w uczeniu się w miejscu pracy z powodu pandemii COVID-19. Szacuje się, że uczestnictwo w nieformalnym uczeniu się z powodu powszechnego zamknięcia działalności gospodarczej spadło o 25%. W przypadku uczenia się pozaformalnego szacunki te odpowiadają 18%. Jest to znaczna ilość utraconego uczenia się, która może nie zostać łatwo odzyskana. Szacowane straty w zakresie uczenia się są bardzo zróżnicowane w zależności od sektorów i osób i zależą od powszechności zamknięcia działalności gospodarczej. Wyniki pokazują również, że pandemia prawdopodobnie doprowadziła do zmniejszenia możliwości uczenia się dla pracowników w niekorzystnej sytuacji i o niskich kwalifikacjach, którzy z kolei najprawdopodobniej będą potrzebowali przekwalifikowania.

Dokument jest dostępny pod tym linkiem

Dziedziny: Umiejętność czytania, pisania i liczenia, Umiejętności osobiste i rozwój osobisty
Poziom umiejętności cyfrowych: Podstawowy
Technologia cyfrowa: umiejętności cyfrowe
Typ inicjatywy: Międzynarodowa
Zasięg geograficzny: Unia Europejska
Głos w dółGłos w górę (Brak głosów)

Możliwość komentowania została wyłączona.