
Decydenci polityczni na szczeblu unijnym, krajowym i regionalnym muszą skutecznie współpracować ze wszystkimi zainteresowanymi stronami (branżą, partnerami społecznymi, organizatorami kształcenia i szkolenia, naukowcami itp.), aby do 2030 r. wyposażyć Europę w umiejętności na miarę przyszłości. Europa wyznaczyła w tym celu ambitne cele w europejskiej agendzie umiejętności, cyfrowej dekadzie i strategii przemysłowej UE, udostępniając bezprecedensowe środki finansowe na realizację tych celów, w szczególności za pośrednictwem wieloletnich ram finansowych i NextGenerationEU.
Podnoszenie kwalifikacji i zmiana kwalifikacji pracowników to temat o kluczowym znaczeniu, który nabrał dużego znaczenia w związku ze zmianami społecznymi i technologicznymi. Pandemia COVID-19 sprawiła, że stało się to ostatnio wyjątkowo widoczne. Ludzie muszą być wyposażeni tak, aby mogli poprawić jakość swojego życia i zwiększyć swoje kompetencje w erze cyfrowej i ekologicznej.
Aby osiągnąć powyższe cele, Europa będzie prawdopodobnie musiała zarówno sformułować, jak i zrealizować przekonujące, innowacyjne i długoterminowe krajowe wizje i strategie państw członkowskich Unii.
Niniejszy raport Agencji Wykonawczej Europejskiej Rady ds. Innowacji i ds. MŚP przedstawia dziesięć zalecanych działań w czterech wymiarach: dźwigni politycznej, strony popytu, strony podaży i dopasowania w celu promowania podnoszenia i zmiany kwalifikacji jako środków zwiększających dobrobyt społeczny i gospodarczy.
Dokument jest dostępny pod tym linkiem.