cyfrowekompetencje.pl

cyfrowekompetencje.pl
MENU

Przeciwdziałanie niedoborom i lukom w umiejętnościach poprzez szkolnictwo wyższe (ENISA 2021)

Data publikacji:  31.03.2023

W niniejszym raporcie ENISA wnosi wkład zarówno do praktyki, jak i do badań nad niedoborem i luką w zakresie umiejętności w dziedzinie cyberbezpieczeństwa w dwóch odrębnych obszarach.

Po pierwsze, przedstawiono w nim przegląd obecnej podaży umiejętności w zakresie cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez analizę danych zebranych i wygenerowanych przez niedawno utworzoną bazę danych dotyczących szkolnictwa wyższego w zakresie cyberbezpieczeństwa (CyberHEAD).

Po drugie, opisano w nim podejścia polityczne przyjęte przez państwa członkowskie Unii Europejskiej w ich dążeniu do zwiększenia i utrzymania krajowych kadr w zakresie cyberbezpieczeństwa. Podejścia te zostały sklasyfikowane i przeanalizowane w oparciu o cele określone w krajowych ramach oceny zdolności ENISA, a mianowicie świadomość w zakresie cyberbezpieczeństwa, szkolenia, wyzwania i ćwiczenia. Na podstawie zebranych i przeanalizowanych danych w niniejszym sprawozdaniu przedstawiono pięć zaleceń mających na celu rozwiązanie problemu niedoboru i luki w zakresie umiejętności w dziedzinie cyberbezpieczeństwa w Unii Europejskiej.

Dokument jest dostępny pod tym linkiem

Dziedziny: Umiejętność czytania, pisania i liczenia
Poziom umiejętności cyfrowych: Podstawowy
Technologia cyfrowa: cyberbezpieczeństwo
Typ inicjatywy: Unijna
Zasięg geograficzny: Unia Europejska
Głos w dółGłos w górę (Brak głosów)

Możliwość komentowania została wyłączona.