cyfrowekompetencje.pl

cyfrowekompetencje.pl
MENU

Przyszłościowe systemy kształcenia dorosłych w miastach i regionach (2022 – OECD)

Data publikacji:  31.03.2023

Rynki pracy na całym świecie zmieniają się w związku ze starzeniem się społeczeństwa, coraz szybszą digitalizacją i automatyzacją, zmieniającą się dynamiką łańcucha dostaw oraz transformacją ekologiczną. Te trwające globalne megatrendy przekształcają rodzaj dostępnych miejsc pracy i umiejętności wymagane do ich wykonywania.

W tym kontekście szybko zmieniających się rynków pracy coraz większe znaczenie mają systemy uczenia się dorosłych. Zakres, w jakim osoby fizyczne, firmy i gospodarki lokalne mogą czerpać korzyści z zachodzących zmian cyfrowych i minimalizować negatywny wpływ na pracowników, będzie w dużej mierze zależał od gotowości lokalnych systemów kształcenia dorosłych.

Aby wesprzeć samorządy lokalne w ich wysiłkach na rzecz przyszłościowych systemów kształcenia dorosłych, niniejszy podręcznik polityki przedstawia szereg opcji politycznych i konkretnych działań, które mogą zainspirować i ukierunkować pracę na poziomie lokalnym. Jest on przeznaczony zarówno dla twórców polityki, jak i praktyków na poziomie lokalnym i regionalnym, ale także dla krajowych twórców polityki w celu wsparcia ich wysiłków w zakresie wspierania różnorodności lokalnych potrzeb.

Dokument jest dostępny pod tym linkiem

Dziedziny: Umiejętności osobiste i rozwój osobisty, Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z kształceniem
Poziom umiejętności cyfrowych: Podstawowy, Średni
Technologia cyfrowa: umiejętności cyfrowe
Typ inicjatywy: Międzynarodowa
Zasięg geograficzny: Unia Europejska
Głos w dółGłos w górę (Brak głosów)

Możliwość komentowania została wyłączona.