cyfrowekompetencje.pl

cyfrowekompetencje.pl
MENU

Raport o stanie sztucznej inteligencji w 2022 r.

Data publikacji:  31.03.2023

Raport o stanie sztucznej inteligencji analizuje najciekawsze osiągnięcia w dziedzinie AI, mając na celu wywołanie świadomej rozmowy o stanie AI i jej implikacjach na przyszłość. Obecnie w piątym roku, raport o stanie sztucznej inteligencji 2022 jest recenzowany przez wiodących praktyków AI w przemyśle i badaniach.

Uwzględnia on następujące kluczowe wymiary:

  • Badania: Przełomowe technologie i ich możliwości.
  • Przemysł: Obszary komercyjnego zastosowania AI i jej wpływ na biznes.
  • Polityka: Regulacja AI, jej implikacje ekonomiczne i ewoluująca geopolityka AI.
  • Bezpieczeństwo: Identyfikacja i łagodzenie katastrofalnych zagrożeń, jakie mogą stanowić wysoce zdolne systemy AI w przyszłości.
  • Przewidywania: Co zdaniem wydawców badania się wydarzy oraz przegląd wyników pod kątem przejrzystości

Kluczowe punkty raportu z 2022 roku pokazują, że:

  • Nowe niezależne laboratoria badawcze w szybkim tempie otwierają zamknięte dane wyjściowe głównych laboratoriów.
  • Bezpieczeństwo zyskuje świadomość wśród głównych jednostek badawczych AI, a bezpieczeństwo AI staje się dyscypliną głównego nurtu.
  • Różnica między Chinami a Stanami Zjednoczonymi w zakresie badań nad sztuczną inteligencją stale się powiększa – od 2010 r. chińskie instytucje opracowały 4,5 razy więcej dokumentów niż amerykańskie.
  • Badania naukowe napędzane przez sztuczną inteligencję nadal prowadzą do przełomów, ale główne błędy metodologiczne, takie jak wyciek danych, wymagają dalszej analizy.

Dokument jest dostępny pod tym linkiem

Dziedziny: Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT), bliżej niezdefiniowane, Tworzenie i analizowanie oprogramowania i aplikacji
Poziom umiejętności cyfrowych: Podstawowy, Średni, Zaawansowany, Ekspercki
Technologia cyfrowa: sztuczna inteligencja
Typ inicjatywy: Unijna
Zasięg geograficzny: Unia Europejska
Głos w dółGłos w górę (Brak głosów)

Możliwość komentowania została wyłączona.