cyfrowekompetencje.pl

cyfrowekompetencje.pl
MENU

Zrozumienie zmian technologicznych i potrzeb w zakresie umiejętności (2021)

Data publikacji:  30.03.2023

Na świat pracy wpływa czwarta rewolucja przemysłowa, przekształcona przez sztuczną inteligencję (AI) i inne pojawiające się technologie. W związku z prognozami wskazującymi na duży odsetek pracowników, wypartych przez automatyzację, potrzebujących podnoszenia/przekształcania kwalifikacji, konieczne jest opracowanie aktywnej polityki w zakresie umiejętności.

Konwencjonalne metody stosowane do przewidywania zmian technologicznych i zmieniających się potrzeb w zakresie umiejętności, takie jak badania umiejętności i prognozowanie, mają ograniczony zakres, aby zapewnić wgląd w pojawiające się tendencje. Wraz z rosnącym wykorzystaniem metod big data i AI analitycy mają do dyspozycji nowe narzędzia „w czasie rzeczywistym”. Techniki prognozowania umiejętności są również coraz częściej wykorzystywane do pomiaru dogłębnych informacji zainteresowanych stron na temat przyszłych technologii i potrzeb w zakresie umiejętności.

Ten praktyczny przewodnik autorstwa Europejskiego Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (Cedefop) ma na celu poinformowanie analityków i decydentów o dostępnych metodach przewidywania umiejętności, wykorzystywanych do poruszania się w warunkach niepewności związanej ze zmieniającymi się technologiami i zapotrzebowaniem na umiejętności. W szczególności publikacja skupia się na konwencjonalnych metodach przewidywania umiejętności, takich jak badania i prognozowanie.

Raport dostępny pod tym linkiem

Dziedziny: Programy i kwalifikacje ogólne, bliżej niezdefiniowane
Poziom umiejętności cyfrowych: Podstawowy, Średni
Technologia cyfrowa: sztuczna inteligencja, umiejętności cyfrowe
Typ inicjatywy: Unijna
Zasięg geograficzny: Unia Europejska
Głos w dółGłos w górę (Brak głosów)

Możliwość komentowania została wyłączona.