cyfrowekompetencje.pl

cyfrowekompetencje.pl
MENU

DesArrolladoras (Deweloperzy) – Hiszpania

Projekt DesArrolladoras (Deweloperzy) powstał jako inicjatywa Departamentu Obywatelstwa Korporacyjnego w biurach Samsunga w Hiszpanii, a jego celem jest poprawa życia ludzi poprzez przełamywanie barier za pomocą technologii. Zaangażowanie w promowanie możliwości zatrudnienia jest zakorzenione w zapewnieniu kobietom szkoleń cyfrowych i oferowaniu wiedzy, której uczący się w dzisiejszym świecie potrzebują, aby poruszać się w ciągle zmieniającym się i bardzo wymagającym sektorze.

Dzięki projektowi edukacyjnemu DesArrolladoras, który oficjalnie rozpoczął się w listopadzie 2018 roku, 220 kobiet otrzymało szkolenie z zakresu programowania za pośrednictwem 50-godzinnego kursu online. Następnie wybrano 17 profili o najlepszych wynikach, aby podnieść kwalifikacje dalej, kontynuując program szkoleniowy w formie bardziej zaawansowanego kursu face-to-face. Studenci, którzy ukończyli kurs, otrzymali oficjalny dyplom podczas specjalnego wydarzenia zorganizowanego na Politechnice w Madrycie.

Zwiększanie skali: od programu pilotażowego do dobrej praktyki

Po sukcesie programu pilotażowego projektu, w 2019 r. otwarto możliwość składania nowych zaproszeń. Dodano również więcej treści, a także różne poziomy szkoleń, obejmujące całą potrzebną wiedzę od podstaw. Spowodowało to zwiększenie liczby dostępnych godzin szkoleniowych i wzrost zainteresowania programem.  Druga część inicjatywy wystartowała 20 maja 2019 roku przy wsparciu Bejob, doświadczonej firmy szkoleniowej należącej do Santillana Group.

Inicjatywa postawiła sobie ambitny cel: przeszkolenie 1.000 kobiet w Hiszpanii, po czym ruszyła dalej, aby przekroczyć swoje pierwotne oczekiwania. Do programu DesArrolladoras wpłynęło ponad 1.000 aplikacji, pomimo początkowych wątpliwości co do zdolności inicjatywy do osiągnięcia tych liczb. Bardziej szczegółowo:

  • Projekt Samsung DesArrolladoras umożliwił ponad 1000 kobietom nieposiadającym wcześniejszych umiejętności w zakresie programowania odbycie bezpłatnego szkolenia.
  • Uczestnicy programu mogą obecnie wykazać się znajomością jednych z najbardziej pożądanych obecnie języków programowania, takich jak HTML, CSS i JavaScript – wraz z bardziej specjalistyczną wiedzą z zakresu sztucznej inteligencji czy big data.
  • Program odniósł sukces w przełamywaniu barier technologicznych, a ponad 1000 kobiet weszło na nowy rynek pracy, gdzie ich umiejętności są bardzo poszukiwane.

Struktura programu: od zera do poziomu biegłości

Kurs łączy szkolenie online i w klasie, zaczynając od 50-godzinnego kursu online, w którym uczniowie zdobywają podstawową wiedzę na temat tworzenia stron internetowych. Po zaliczeniu tego poziomu, uczniowie kontynuują 100-godzinną ścieżkę szkoleniową online, gdzie uczą się, jak tworzyć aplikacje internetowe przy użyciu standardów takich jak HTML5 lub CSS3. Kolejny etap zawiera 150 godzin szkolenia w formacie online wraz z instruktorami, gdzie uczestniczki uczą się, jak przeprowadzić Full Stack development z JavaScript. Dziewczyny, które przejdą te trzy etapy, staną się ekspertami w dziedzinie sztucznej inteligencji i Big Data dzięki 450 całkowitym godzinom szkolenia online i w klasie.

Więcej na temat kluczowych nowych technologii

Czwarta faza programu rozpoczęła się 13 stycznia 2020 r., Wraz z uruchomieniem 1 z 2 kursów w klasie. 40 najlepiej radzących sobie studentów zostało podzielonych na 2 odrębne i jednorodne grupy zgodnie z ich dostępnością. 450-godzinny kurs bada podstawy sztucznej inteligencji, przetwarzania języka naturalnego, uczenia maszynowego, głębokiego uczenia, a także języków programowania niezbędnych do pracy w środowisku AI.

Moduł Big Data kursu zajmuje się analizą danych, zarządzaniem i przechowywaniem danych, a także uczy, jak zdobyć umiejętności programistyczne, które są cenne w kontekście big data lub business intelligence. Kolejna grupa tego kursu face-to-face rozpoczyna się w maju 2022 roku. Po ukończeniu i zaliczeniu kursu studenci otrzymają certyfikat akademicki od firmy Samsung i Generalnej Fundacji Uniwersytetu w Alcalá (FGUA).

Docelowi odbiorcy: Umiejętności cyfrowe dla zatrudnionych i poszukujących pracy
Poziom umiejętności cyfrowych: Zaawansowany
Dziedziny: Programy i kwalifikacje ogólne, bliżej niezdefiniowane
Technologia cyfrowa: oprogramowanie
Typ inicjatywy: Lokalna
Zasięg geograficzny: Hiszpania
Typ finansowania: Prywatne