Kompetencje cyfrowe będą w przyszłości kluczowe na rynku pracy – uważa 70 proc. pracowników biorących udział w badaniu Pracuj.pl. Prawie połowa osób obawia się, że ma te kompetencje zbyt słabo rozwinięte i może mieć problem na rynku pracy.
Według sondażu, 7 na 10 Polaków rozumie kompetencje cyfrowe jako zdolność sprawnego korzystania z technologii. Taki sam odsetek jest zdania, że w najbliższej przyszłości to właśnie te umiejętności będą odgrywać kluczową rolę na rynku pracy.
60 proc. ankietowanych uważa, że jeśli nie będzie nabywać nowych kompetencji cyfrowych, to coraz trudniej będzie im znaleźć nową pracę, a nawet utrzymać aktualne stanowisko.
47 proc. badanych niepokoi się, że te umiejętności ma zbyt słabo rozwinięte i może to być problemem w momencie poszukiwania możliwości zawodowych.
Jednocześnie jedna trzecia pracowników odczuwa dysonans między oczekiwaniami rozwoju ze strony pracodawcy, a brakiem czasu na dokształcanie się z uwagi na ilość bieżących obowiązków.
Jak podkreślono w podsumowaniu badania, rozwiązania rekrutacyjne wykorzystujące AI są bardzo rozwinięte na zachodnich rynkach.
Źródło: https://polskieradio24.pl/42/273/artykul/3198899,kompetencje-cyfrowe-beda-kluczowe-na-rynku-pracy-wiekszosc-pracownikow-chce-rozwijac-swoje-umiejetnosci