Brytyjski pisarz fantastycznonaukowy Arthur C. Clarke powiedział, że odpowiednio zaawansowanej technologii nie da się odróżnić od magii. Magia mentoringu to moc pozytywnego wpływania na wszystkich jego uczestników. Czy zatem łącząc narzędzia zaawansowanej technologii, takie jak na przykład AI (sztuczna inteligencja), z procesem mentoringu uzyskamy magię?
Dostępność rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji zmienia reguły gry z miesiąca na miesiąc. Na rynku dostępne są platformy wykorzystujące sztuczną inteligencję oferujące spersonalizowane doświadczenie lepiej dostosowane do indywidualnych potrzeb. Poziom personalizacji procesu monitoringowego, oparty na pozyskiwanych danych, zdaniem wielu ekspertów jest niemożliwy do osiągnięcia w przypadku tradycyjnego mentoringu. Sztuczna inteligencja wpleciona w mechanizmy platform pozwala na przykład na zapewnienie informacji zwrotnych w czasie rzeczywistym i udzielanie odpowiedzi na pytania, gdy mentorzy są niedostępni. Szczególnie w organizacjach globalnych oraz tych, które mają rozproszone zasoby (w tym pracowników realizujących zadania zdalnie), platforma mentorska po okresie pandemii staje się kluczowym i cennym narzędziem do transformacji modelu pracy oraz rozwoju talentów na dużą skalę. Tego typu platformy stają się cyfrową powięzią, która z jednej strony wpływa na rozwój nowych kompetencji (upskilling i reskilling) i wzmacnia zaangażowanie, a z drugiej strony przyspiesza rozwój i zmianę w organizacji.
Źródło: https://kadry.infor.pl/kadry/hrm/szkolenia_i_rozwoj/6363842,mentoring-w-erze-cyfrowej-jaka-przyszlosc-napisze-nam-ai.html