Z danych opublikowanych przez Eurostat wynika, że w zeszłym roku 68 proc. dziewcząt w wieku 16–19 lat w Unii Europejskiej posiada co najmniej podstawowe umiejętności cyfrowe, co istotnie przewyższa średnią wynoszącą 56 proc. W przypadku chłopców w tej samej grupie wiekowej odsetek wyniósł 65 proc.
Jeśli chodzi o Polskę, to sytuacja wygląda mniej optymistycznie. Tylko 54 proc. dziewcząt w tym samym wieku posiada podstawowe lub ponadprzeciętne umiejętności cyfrowe, co plasuje nasz kraj poniżej średniej unijnej. Tylko trzy państwa zanotowały wyniki niższe lub równe Polsce: Bułgaria, Niemcy i Rumunia, z odsetkami odpowiednio 54, 46 i 44 proc.
Zgodnie z definicją Eurostatu na podstawowe i ponad przeciętne umiejętności cyfrowe składają się zdolności takie jak wyszukiwanie informacji, komunikowanie się, tworzenie treści cyfrowych oraz kompetencje związane z bezpiecznym korzystaniem z sieci. Na szczycie zestawienia znajdują się Finlandia i Chorwacja z imponującym wynikiem 96 proc., a tuż za nimi są Czechy z 95 proc. dziewcząt wykazujących się co najmniej podstawowymi umiejętnościami cyfrowymi.
Źródło: https://bezprawnik.pl/kompetencje-cyfrowe/