Pandemia upowszechniła pracę na odległość, ale czy technologia ją ułatwia? Hamulcem transformacji cyfrowej jest mentalność decydentów. 64 proc. instytucji finansowych i 58 proc. firm zajmujących się sprzedażą hurtową i detaliczną zakłada, że w postpandemicznej rzeczywistości ich pracownicy będą pracować zdalnie przez ponad 40 proc. czasu – wynika z międzynarodowego badania Fujitsu. Pociąga to za sobą cyfrowe inwestycje, które zwiększają bezpieczeństwo danych, przepustowość sieci i efektywność zdalnego zarządzania.
Problem w tym, że większość przedsiębiorstw powierza utrzymanie środowisk i aplikacji swoim wewnętrznym działom IT, a te chcą iść na rękę użytkownikom systemów, czyli pracownikom. Czy to podejście jest słuszne?
Jarosław Cichoszewski, architekt rozwiązań w Fujitsu Polska, uważa, że nawet działy IT, które popierają zmiany, odruchowo i w dobrej wierze wybierają sprawdzone narzędzia, schematy postępowania i procedury. Tym bardziej użytkownicy stawiają na to, co znane. Wniosek: aby technologie naprawdę zrobiły różnicę, warto zaangażować ekspertów z zewnątrz.
– Doświadczony partner technologiczny przeforsuje konieczne zmiany, przeszkoli personel IT, pokaże nowe sposoby realizacji codziennych zadań. Na szczęście coraz więcej klientów biznesowych rozumie znaczenie tak zaplanowanego procesu – mówi Jarosław Cichoszewski.
Źródło: https://www.pb.pl/jak-zmieniac-zeby-zmienic-1171458