cyfrowekompetencje.pl

cyfrowekompetencje.pl
MENU

E-commerce i marketing internetowy w MŚP

Dla kogo?

Przedsiębiorców, którzy chcą zaprojektować i wdrożyć swój sklep internetowy, a następnie stosować narzędzia marketingu internetowego by go promować.

  • Czego się nauczysz?
  • Jak zaprojektować i wdrożyć swój sklep internetowy.
  • Jak stosować narzędzia marketingu internetowego.
  • Jak zweryfikować jakość wykonywania zadań wykonawcy.

Kurs „E-commerce i marketing internetowy w MŚP” zawiera praktyczne porady i wskazówki dla osób, które chcą założyć i promować swój sklep internetowy. Jeśli chcecie wynieść z kursu jak najwięcej wiedzy i umiejętności:

  • zapiszcie swoje cele: po co robicie ten kurs?
  • notujcie najważniejsze informacje (przygotujcie notatnik, w którym będziecie rozwiązywać ćwiczenia);
  • zaplanujcie terminy przejścia poszczególnych części kursu.

Uzasadnienie powyższych działań i inne wskazówki znajdziecie w kursie pt.: „Jak skonsumować kurs on-line”.

0h 50m
Rozdział 1. E-commerce – od czego zacząć?
Chcecie wystartować z własnym sklepem internetowym, ale nie wiecie, od czego zacząć? W tym rozdziale powiemy o tym, czym jest e-commerce oraz wskażemy, o czym koniecznie trzeba pomyśleć zawczasu, zanim uruchomi się sklep internetowy. Pomożemy przeanalizować sytuację pod kątem biznesowym i podpowiemy, jak napisać dobry regulamin sklepu, który będzie wspierał Wasze działania.

Lekcja 1.1. Czym jest e-commerce
Lekcja 1.2. Analiza sytuacji
Lekcja 1.3. Logistyka w Waszym sklepie
Lekcja 1.4. Prawo konsumenckie i dane osobowe
Test 1Test (Quiz)
Po ukończeniu wszystkich lekcji w rozdziale możesz przystąpić do testu. Żeby go zaliczyć powinieneś prawidłowo odpowiedzieć na 80% pytań. Do testu możesz podchodzić dowolną liczbę razy, ale zapamiętany zostanie Twój ostatni wynik. Powodzenia!

1h 0m
Rozdział 2. Projektowanie i realizacja platformy sklepowej
Gdy już wiecie, jak ma wyglądać Wasz biznes, czas przyjrzeć się dostępnym technologiom i przystąpić do działania. W tym rozdziale omówimy, w jaki sposób należy zaprojektować sklep internetowy, co koniecznie trzeba uwzględnić i gdzie szukać inspiracji. Przyjrzymy się zaletom i wadom różnych technologii oraz podpowiemy, jak budować zaufanie konsumentów, nie mając z nimi kontaktu twarzą w twarz.

Lekcja 2.1. Sklepy internetowe – technologia
Lekcja 2.2. Projektowanie sklepu internetowego
Lekcja 2.3. Prezentacja produktów
Lekcja 2.4. Zaufanie konsumentów
Lekcja 2.5. Użyteczność i optymalizacja strony sklepu
Test 2Test (Quiz)
Po ukończeniu wszystkich lekcji w rozdziale możesz przystąpić do testu. Żeby go zaliczyć powinieneś prawidłowo odpowiedzieć na 80% pytań. Do testu możesz podchodzić dowolną liczbę razy, ale zapamiętany zostanie Twój ostatni wynik. Powodzenia!

0h 40m
Rozdział 3. Marketing sklepu internetowego
Na nic zda się świetnie zaprojektowany sklep internetowy, jeśli nikt się o nim nie dowie. Na szczęście jako e-przedsiębiorcy macie do dyspozycji mnóstwo narzędzi marketingowych i analitycznych. Co więcej, wiele z nich jest darmowych. W tym rozdziale dowiecie się, jak przeprowadzić podstawowy audyt SEO. Poznacie też ważne trendy w e-commerce – pomogą Wam one w podejmowaniu decyzji, które mogą zaważyć na skuteczności Waszego biznesu.

Lekcja 3.1. Marketing internetowy
Lekcja 3.2. Monitoring i analityka w sklepie
Lekcja 3.3. Trendy, które warto znać
Test 3Test (Quiz)
Po ukończeniu wszystkich lekcji w rozdziale możesz przystąpić do testu. Żeby go zaliczyć powinieneś prawidłowo odpowiedzieć na 80% pytań. Do testu możesz podchodzić dowolną liczbę razy, ale zapamiętany zostanie Twój ostatni wynik. Powodzenia!

0h 50m
Rozdział 4. Narzędzia i metody promocji sklepu internetowego
Promocja e-biznesu nie jest działaniem jednorazowym – to ciągły proces. W tym rozdziale poznacie wachlarz możliwości, jakie macie przed sobą w zakresie promocji sklepu – od pozycjonowania, przez płatną reklamę, po media społecznościowe i najcenniejsze z rekomendacji – polecenia Waszych stałych klientów.

Lekcja 4.1. Pozycjonowanie
Lekcja 4.2. Media społecznościowe
Lekcja 4.3. Reklama płatna
Lekcja 4.4. Stali klienci jako Wasi ambasadorzy
Test 4Test (Quiz)
Po ukończeniu wszystkich lekcji w rozdziale możesz przystąpić do testu. Żeby go zaliczyć powinieneś prawidłowo odpowiedzieć na 80% pytań. Do testu możesz podchodzić dowolną liczbę razy, ale zapamiętany zostanie Twój ostatni wynik. Powodzenia!

Certyfikat
Certyfikat będzie dostępny po ukończeniu wszystkich lekcji i testów oraz po ocenieniu kursu.

Docelowi odbiorcy: Umiejętności cyfrowe dla zatrudnionych i poszukujących pracy
Poziom umiejętności cyfrowych: Podstawowy
Dziedziny: Programy i kwalifikacje ogólne, bliżej niezdefiniowane
Technologia cyfrowa: umiejętności cyfrowe
Typ inicjatywy: Krajowa
Link: Strona kursu
Zasięg geograficzny: Polska
Typologia możliwości szkoleniowych: Masowy, otwarty kurs internetowy (MOOC)
Aktywność edukacyjna: Kursy internetowe
Czas trwania: Do 1 tygodnia
Dostawca: PARP
Czy ten kurs jest bezpłatny?: Tak
Czy certyfikat/poświadczenie jest bezpłatne?: Tak
Rodzaj zapisu szkolenia: Do 1 tygodnia
Kwalifikacje: Działanie edukacyjne
Kurs we własnym tempie: Tak
Starania/Wysiłek: niepełny wymiar godzin (mniej niż 8 h)