cyfrowekompetencje.pl

cyfrowekompetencje.pl
MENU

E-commerce w biznesie – kurs zaawansowany

Dla kogo?

  • Przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy lub posiadających podstawową wiedzę na temat e-commerce.
  • Osób po ukończonym kursie podstawowym (I stopnia) E-commerce i marketing internetowy w MŚP.

Czego się nauczysz?

  • Zrozumiesz ekosystem e-commerce i dowiesz się, jak umieścić w nim własne działania,
  • Dowiesz się, na jakie zaawansowane kwestie prawne zwrócić szczególną uwagę,
  • Będziesz wiedział, jakie trendy oraz dodatkowe elementy wziąć pod uwagę w działaniach e-commerce,
  • Dowiesz się, jakie analizy, współczynniki stosować, by rozwijać e-sklep w sposób profesjonalny.

Autor
Anna Robotycka
Twórca i właściciel agencji F11 uznanej za najlepszą agencję interaktywną 2019, 2018, 2016, 2015 roku według Media i Marketingu Polska. Ma blisko 20-letnie doświadczenie w budowaniu i wdrażaniu strategii komunikacyjnych oraz e-commerce marek, także na rynkach europejskich. Współpracowała z takimi markami jak jak Bosch, Maspex, Mlekpol, Plus, Grupa Azoty.

Kurs „E-commerce w biznesie – kurs zaawansowany” zawiera praktyczne informacje i porady dla przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy, osób pracujących w obszarze e-commerce lub po ukończonym kursie online pt.: „E-commerce i marketing internetowy w MŚP”.

UWAGA! Kurs kierowany jest do osób posiadających podstawową wiedzę z obszaru e-commerce. Wszystkie osoby chcące wyciągnąć z kursu jak najwięcej wiedzy zapraszamy do skorzystania z kursu na poziomie podstawowym.

Jeśli chcecie wynieść z kursu jak najwięcej wiedzy i umiejętności:

  • Zapiszcie swoje cele: po co robicie ten kurs?
  • Notujcie najważniejsze informacje (przygotujcie notatnik, w którym będziecie rozwiązywać ćwiczenia).
  • Zaplanujcie terminy przejścia poszczególnych części kursu.

Uzasadnienie powyższych działań i inne wskazówki znajdziecie w kursie pt.: „Jak skonsumować kurs on-line”.

1h 20m
Rozdział 1. E-biznes i i e-commerce w praktyce
Aktywność e-commerce stała się jednym z najczęściej podejmowanych działań przed przedsiębiorców. Ten sposób dotarcia do odbiorców jest nie tylko efektywny, ale także przynosi coraz większe zyski. Jednak przed podjęciem działań e-commerce nie tylko trzeba zapoznać się z podstawowymi informacjami (zawartymi w kursie podstawowym), ale także należy zrozumieć różnicę pomiędzy różnymi platformami e-commerce, pomiędzy modelami sprzedażowymi, zrozumieć dogłębnie zaawansowane kwestie prawne, by w praktyce nie narażać się na koszty i konsekwencje prawne nieprawidłowego prowadzenia działań sprzedażowych w sieci. Te wszystkie kwestie poruszone zostaną właśnie w rozdziale 1 kursu zaawansowanego.
Lekcja 1.1. Omnichannel vs multichannel
Lekcja 1.2. Własny e-commerce czy współpraca z partnerami?
Lekcja 1.3. Zaawansowane kwestie prawne i obsługa klienta
Lekcja 1.4. Trendy w e-commerce
Rozdział 1. Test
1h 10m
Rozdział 2. Praktyczne przygotowanie platformy
Przygotowanie platformy e-commerce nie jest niestety działaniem jednorazowym. By nasz sklep online dobrze funkcjonował, bardzo wiele czynności, np. te związane z tworzeniem contentu czy pracą nad widocznością sklepu musimy powtarzać regularnie. Jednak mając przygotowaną strategię aktywności e-commerce, analizę UX czy rozpisaną mapę podróży klienta w naszym e-commerce będzie nam łatwiej ustawić hierarchię istotności poszczególnych aktywności. Tym wszystkim zajmiemy się w praktycznym rozdziale 2.
Lekcja 2.1. Wstępne przygotowania do działań marketingowych w e-commerce
Lekcja 2.2. Zaawansowane projektowanie funkcjonalności
Lekcja 2.3. Optymalizacja działań e-commerce
Rozdział 2. Test
1h 30m
Rozdział 3. Mierzalność, analiza zaawansowana oraz użyteczność w e-commerce
Zdobywanie wiedzy o procesach zakupowych klienta jest długotrwałe, wymaga wiele wysiłku i zaangażowania. Jednocześnie jest to konieczne do funkcjonowania oraz tworzenia przewagi konkurencyjnej w świecie e-commerce. Optymalizacja poszczególnych wskaźników, tworzenie person zakupowych oraz mocno akcentowana ostatnimi czasy rola UX powoli stają się standardem w internetowej przedsiębiorczości. Dbałość o te elementy, jako niezbędne do rozwoju naszego e-sklepu, to działania ciągłe, wymagające powtarzalności i cyklicznej walidacji, jednak także bardzo słuszne i efektywne. Wszystkie nasze aktywności powinny być rozpatrywane w połączeniu z aspektem pozyskiwania leadów i ponownego zapraszania do skorzystania z naszej oferty czy usług osób, które już kiedyś były naszymi klientami.
Lekcja 3.1. Tworzenie ścieżek zakupowych w e-commerce
Lekcja 3.2. Wskaźniki mierzalne i tworzenie person zakupowych
Lekcja 3.3. UX w e-commerce
Lekcja 3.4. Leady
Lekcja 3.5. Kategorie produktowe
Rozdział 3. Test

Docelowi odbiorcy: Umiejętności cyfrowe dla zatrudnionych i poszukujących pracy
Poziom umiejętności cyfrowych: Podstawowy
Dziedziny: Programy i kwalifikacje ogólne, bliżej niezdefiniowane
Technologia cyfrowa: umiejętności cyfrowe
Typ inicjatywy: Krajowa
Link: Strona kursu
Zasięg geograficzny: Polska
Typologia możliwości szkoleniowych: Masowy, otwarty kurs internetowy (MOOC)
Aktywność edukacyjna: Kursy internetowe
Typ oceny: Online (przez Internet)
Czas trwania: Do 1 tygodnia
Dostawca: PARP
Czy ten kurs jest bezpłatny?: Tak
Czy certyfikat/poświadczenie jest bezpłatne?: Tak
Rodzaj zapisu szkolenia: Do 1 tygodnia
Kwalifikacje: Działanie edukacyjne
Kurs we własnym tempie: Tak
Starania/Wysiłek: niepełny wymiar godzin (mniej niż 8 h)