cyfrowekompetencje.pl

cyfrowekompetencje.pl
MENU

Media społecznościowe – kurs zaawansowany

Dla kogo?

  • Przedsiębiorców posiadających podstawową wiedzę na temat social media.
  • Osób po ukończonym kursie Media społecznościowe w biznesie.

Czego się nauczysz?

  • Poznasz metody działań promocyjnych, dopasowanych do kanałów mediów społecznościowych.
  • Dowiesz się, w jaki sposób tworzyć strategię w social media w codziennej praktyce biznesowej.
  • Poznasz narzędzia do prowadzenia działań reklamowych i analitycznych.
  • Poznasz narzędzia do tworzenia angażującego contentu reklamowego.

Autor
Iwona Radziszewska
Ekspert komunikacji i PR, dziennikarka i trenerka. Pracowała dla takich redakcji, jak: TVN, TVP, CNN, Gazeta Wyborcza i Polityka. Założycielka stacji TVN Style. Od lat zajmuje się budowaniem skutecznej komunikacji marek i firm z wykorzystaniem mediów klasycznych i internetowych. Jest doświadczoną konsultantką i szkoleniowcem firm i zarządów w zakresie budowania wizerunku oraz wykorzystania nowych technologii w kreacji i komunikacji.

Kkurs „Media społecznościowe – kurs zaawansowany” zawiera praktyczne porady i wskazówki z zakresu prowadzenia firmowych kont social media i wykorzystania mediów społecznościowych w celu reklamy swojego biznesu. Kurs skierowany jest do osób planujących uruchomienie własnej działalności gospodarczej, przedsiębiorców już prowadzących swój biznes, osób pracujących w obszarze social media lub po ukończonym kursie online pt.: „Media społecznościowe w biznesie”.

UWAGA! Kurs kierowany jest do osób posiadających podstawową wiedzę z obszaru mediów społecznościowych. Wszystkie osoby chcące wyciągnąć z kursu jak najwięcej wiedzy zapraszamy do skorzystania z kursu na poziomie podstawowym.

Jeśli chcecie wynieść z kursu jak najwięcej wiedzy i umiejętności:

  • Zapiszcie swoje cele: po co robicie ten kurs?
  • Notujcie najważniejsze informacje (przygotujcie notatnik, w którym będziecie rozwiązywać ćwiczenia).
  • Zaplanujcie terminy przejścia poszczególnych części kursu.

Uzasadnienie powyższych działań i inne wskazówki znajdziecie w kursie pt. „Jak skonsumować kurs on-line”.

1h 20m
Rozdział 1. Tworzenie strategii działań organicznych i reklamowych
Nieusystematyzowane działania w social media mogą być przyczyną wielu rozczarowań, a kampanie prowadzone bez wcześniejszego planu będą po prostu pieniędzmi wyrzuconymi w błoto, dlatego warto stworzyć strategię i harmonogram działań. W social media nic też nie jest dane raz na zawsze, klienci szybko się nudzą i dlatego trzeba wciąż szukać nowych sposobów na zdobycie ich uwagi, łącząc działania organiczne z płatnymi formami. Analiza – ewaluacja – optymalizacja: te trzy działania prowadzone systematycznie i profesjonalnie zdecydowanie zwiększą szansę na podniesienie świadomości marki, a co za tym idzie, wzrost sprzedaży.
Lekcja 1.1. Od analizy do strategii – profesjonalizacja
Lekcja 1.2. Rodzaje analityki
Lekcja 1.3. Profesjonalne narzędzia do analizy działań
Lekcja 1.4. Planowanie, tworzenie i publikowanie treści
Test Rozdział 1
1h 40m
Rozdział 2. Prowadzenie efektywnych, płatnych kampanii reklamowych i wizerunkowych w mediach społecznościowych
Codziennie o naszą uwagę walczą miliony nowych informacji, które trafiają do sieci. Ich twórcy chcą zdobyć zainteresowanie odbiorców. By wyróżnić się na ich tle, musimy w pełni wykorzystać potencjał kryjący się zarówno w treści, jak i grafice naszego contentu.

Obsługa klientów w social mediach jest wymagającym zajęciem, ale prowadzona profesjonalnie przyniesie naszej marce wymierne korzyści. Wybierając firmowe profile mediów społecznościowych musimy pamiętać, że otwieramy tym samym kolejne kanały komunikacji z klientami, którymi będziemy musieli skutecznie zarządzać w przyszłości. Dodatkowo warto wykorzystać monitoring mediów, by śledzić na bieżąco wszystkie informacje, które pojawiają się w sieci na temat naszej marki.

Zasięgi w social mediach opierają się na wzbudzaniu zaangażowania wśród naszych odbiorców. Rozpowszechniając informacje o naszym biznesie w mediach społecznościowych musimy pamiętać, że tu rządzą algorytmy. Znajomość tych zasad pomoże nam łatwiej osiągnąć zamierzony cel oraz wyprzedzić konkurencję.
Lekcja 2.1. Rodzaje i narzędzia
Lekcja 2.2. Spójna komunikacja i identyfikacja graficzna
Lekcja 2.3. Social media jako główny kanał komunikacji
Lekcja 2.4. Skuteczna dystrybucja treści na platformach
Lekcja 2.5. Trendy
Lekcja 2.6. Angażujące treści w social mediach
Test Rozdział 2
0h 50m
Rozdział 3. Zapisy prawa autorskiego i ich odzwierciedlenie w regulaminach
Poza regulaminami w mediach społecznościowych obowiązują nas również przepisy prawa. Warto zapoznać się z regulaminami portali, w których prowadzimy działania biznesowe, prywatne z resztą również oraz dbać o to, by treści przez nas publikowane respektowały prawa autorskie, w tym prawa do ochrony wizerunku. Takie działania uchronią nas w najlepszym wypadku przed karami i nieprzyjemnościami, a w najgorszym procesem w sądzie.

Profesjonalizacja platform mediów społecznościowych nakłada na użytkowników wiele obowiązków, ale również pozwala nam na ochronę naszych praw. Znajomość zasad obowiązujących w określonych społecznościach, połączona z wiedzą dotyczącą regulaminów, daje szansę na lepsze wyniki prowadzonych przez nas działań.
Lekcja 3.1. Portale społecznościowe a prawo autorskie
Lekcja 3.2. Co mówią regulaminy poszczególnych platform?
Test Rozdział 3

Certyfikat
Certyfikat będzie dostępny po ukończeniu wszystkich lekcji i testów oraz po ocenieniu kursu.

Docelowi odbiorcy: Umiejętności cyfrowe dla zatrudnionych i poszukujących pracy
Poziom umiejętności cyfrowych: Podstawowy
Dziedziny: Programy i kwalifikacje ogólne, bliżej niezdefiniowane
Technologia cyfrowa: umiejętności cyfrowe
Typ inicjatywy: Krajowa
Link: Strona kursu
Zasięg geograficzny: Polska
Typologia możliwości szkoleniowych: Masowy, otwarty kurs internetowy (MOOC)
Aktywność edukacyjna: Kursy internetowe
Typ oceny: Online (przez Internet)
Czas trwania: Do 1 tygodnia
Dostawca: PARP
Czy ten kurs jest bezpłatny?: Tak
Czy certyfikat/poświadczenie jest bezpłatne?: Tak
Rodzaj zapisu szkolenia: Do 1 tygodnia
Kwalifikacje: Działanie edukacyjne
Kurs we własnym tempie: Tak
Starania/Wysiłek: niepełny wymiar godzin (mniej niż 8 h)