O KURSIE
Kurs jest skierowany do absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich różnego typu, którzy prowadzą zajęcia (lub planują w przyszłości prowadzić zajęcia) edukacyjne z dziećmi i młodzieżą w szkołach i innych placówkach lub instytucjach oraz do wszystkich osób zainteresowanych tematem. Zawiera informacje oraz praktyczne instrukcje wdrożeniowe, które pozwolą edukatorom na wszechstronne wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w dydaktyce, zarówno od strony organizacyjnej, komunikacyjnej, jak i merytorycznej.
WYMAGANIA WSTĘPNE
Podstawowe umiejętności obsługi komputera.
MODUŁY TEMATYCZNE
Moduł 1. Efektywna komunikacja online z uczniami, rodzicami, nauczycielami.
Moduł 2. Współpraca online (e-learning, zasoby edukacyjne, media społecznościowe, narzędzia projektowe w chmurze, narzędzia Google i in.).
Moduł 3. Narzędzia usprawniające pracę nauczyciela: aplikacje mobilne dla klas ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych.
Moduł 4. Projekty, zadania rozwijające w grupie oraz praca indywidualna.
Moduł 5. Umiejętności wspierające proces dydaktyczny i wychowawczy (serwisy projektowe typu canva, vlogi, blogi, wystąpienia przy mikrofonie, gazeta szkolna, radiowęzeł, studio filmowe, tablice interaktywne, prezentacje, tworzenie stron www).
Moduł 6. Programowanie i algorytmy – myślenie logiczne. Programowanie unplugged i ze sprzętem.
Moduł 7. Promocja placówek edukacyjnych: Jak promować szkołę? Wizerunek placówki w sieci.
Moduł 8. Wiarygodność informacji online, prawo autorskie: Jak bezpiecznie korzystać ze zdjęć i tekstów. Weryfikacja źródeł. Mechanizmy tworzenia fakenewsów i pseudonaukowych doniesień.
Moduł 9. Aktywność młodzieży online: prospołeczne zaangażowanie, cyberzagrożenia, wyzwania edukacyjne. Zainteresowania dzieci i młodzieży w sieci.
WARUNKI ZALICZENIA KURSU
Warunkiem zaliczenia kursu i otrzymania zaświadczenia jest zapoznanie się ze wszystkimi materiałami zawartymi w poszczególnych modułach, rozwiązanie testów cząstkowych oraz testu końcowego, a także dzielenie się wypowiedziami na forach (branie udziału w dyskusji). Do zaliczenia niezbędne jest uzyskanie minimum 60% punktów.