Międzynarodowy projekt „Zabezpieczenie przed Phishing in the age of 4 Industrial Revolution” („CyberPhish”), koordynowany przez Uniwersytet Wileński na Litwie, ma partnerów w pozostałych 6 krajach europejskich.
Cele i zamierzenia
Celem projektu jest kształcenie studentów instytucji szkolnictwa wyższego, pedagogów, pracowników uniwersyteckich (członków społeczności), ośrodków edukacyjnych, sektora biznesu (pracodawców i pracowników) oraz zachęcanie do krytycznego myślenia grupy docelowej w dziedzinie cyberbezpieczeństwa. Jak dotąd platforma szkoleniowa, symulacyjna i samooceny projektu umożliwia uczestnikom również testowanie swoich nowo nabytych umiejętności.
Dlaczego jest to dobra praktyka?
W ramach projektu udało się pilotować innowacyjny program nauczania wraz z szeregiem materiałów do e-uczenia się, środowiskiem kształcenia mieszanego oraz symulacją systemu samooceny wiedzy i umiejętności oraz symulacją systemu oceny wiedzy i wiedzy, tak aby osoby uczące się mogły przetestować swoje umiejętności w zakresie zapobiegania atakom phishingowym, zwalczania zagrożeń i podejmowania odpowiednich środków zapobiegawczych.
Pomimo krótkiego czasu trwania projektu osiągnięto znaczne rezultaty pod względem zwiększenia ilości najnowszych informacji na temat umiejętności dzięki silnemu podejściu wielojęzycznemu. Najważniejsze z nich to m.in.:
- Ankiety przeprowadzone między osobami uczącymi się a członkami sektora publicznego, prywatnego i społecznego na temat tego, jak rozpoznawać phishing i identyfikować braki w umiejętnościach, a także analizować ankiety.
- Przeanalizowała programy szkoleniowe w zakresie cyberbezpieczeństwa, dostępne zasoby i repozytoria na potrzeby umiejętności związanych z cyberbezpieczeństwem.
- Określenie innowacyjnych ram pedagogicznych w celu osiągnięcia rezultatów.
- Opracowanie odpowiednich internetowych materiałów dydaktycznych i gamifikacji/symulacji do celów edukacyjnych i kontekstów edukacyjnych.
- Przygotowanie systemu samooceny wiedzy.
Kolejną zaletą tego projektu jest jego dostępność: wyniki i wyniki są dostępne w 5 językach – estońskim, angielskim, litewskim, łotewskim i greckim.