cyfrowekompetencje.pl

cyfrowekompetencje.pl
MENU

Gaming – czy to bezpieczne?

Data publikacji:  22.05.2023
Ministerstwo Cyfryzacji Logo

Czy gaming to tylko rozrywka? W ostatnim czasie gry cyfrowe stają się doskonałym narzędziem edukacyjnym, wspierającym rozwój dziecka. Pod warunkiem, że będą wybierane świadomie i nie zapomni się o przekazaniu najmłodszym zasad higieny cyfrowej.

Gaming, czyli najprościej mówiąc granie w gry, to pojęcie, które wciąż silnie polaryzuje społeczeństwo. Od wielu lat na tym polu trwa dyskusja – argumentami za i przeciw przerzucają się sami naukowcy, badający wpływ gier na rozwój mózgu. Jak się w tym odnaleźć? Jak zawsze – najlepiej być świadomym zarówno korzyści, jak i zagrożeń.

Gry cyfrowe mogą być istotnym narzędziem w rozwijaniu umiejętności społecznych, nauce logicznego czy strategicznego myślenia. Gry nierzadko stawiają gracza przed trudnymi wyborami i moralnymi dylematami, budują nowe doświadczenia. Stwarzają też pole do rozwijania współpracy z innymi graczami. Młody człowiek wyposażony w takie kompetencje, wchodząc w dorosłe życie, będzie lepiej radził sobie z rozwiązywaniem problemów, współdziałaniem czy planowaniem krótko – i długoterminowym. Coraz częściej gaming zaczyna być wykorzystywany również w celach edukacyjnych.

Głównym zagrożeniem, jakie niosą za sobą gry cyfrowe, jest ryzyko nadużywania urządzeń ekranowych, a w skrajnych przypadkach – nawet uzależnienia.

Źródło: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/gaming—czy-to-bezpieczne

Docelowi odbiorcy: Umiejętności cyfrowe w edukacji
Dziedziny: Programy i kwalifikacje ogólne, bliżej niezdefiniowane
Poziom umiejętności cyfrowych: Podstawowy
Technologia cyfrowa: umiejętności cyfrowe
Typ inicjatywy: Krajowa
Zasięg geograficzny: Polska
Głos w dółGłos w górę (Brak głosów)

Możliwość komentowania została wyłączona.