Rodzice dostrzegają, że edukacja cyfrowa wciąż pozostawia w Polsce wiele do życzenia i chcą, aby szkoły uczyły ich dzieci odpowiedzialnego korzystania z narzędzi cyfrowych.
Początek edukacji szkolnej jest według ankietowanych Polaków najwłaściwszym momentem na pierwszy kontakt dzieci z technologiami – wynika z badania the:protocol, który sprawdził poglądy Polaków na temat edukacji cyfrowej dzieci. Opinie rodziców zależą jednak od typu urządzeń elektronicznych.
Ponad połowa matek i ojców uważa, że dopiero po szóstym roku życia dzieci powinny rozpoczynać korzystanie z komputera stacjonarnego, laptopa i smartwatcha, a także smartfona. Wobec tego ostatniego typu urządzeń rodzice są najostrożniejsi – aż 58,5 proc. z nich wskazało tu jasno granice powyżej 6 lat jako odpowiedni wiek na użytkowanie.
Nieco mniej niż połowa rodziców (47 proc.) dałaby do ręki tablet dopiero dzieciom w tym wieku. Wyraźny wyjątek stanowi telewizor – zaledwie 17 proc. rodziców uważa, że powinno się go udostępniać tylko dzieciom mającym powyżej 6 lat.
Większość badanych uważa, że to w wieku szkolnym, a dokładnie na początku swojej przygody z edukacją przychodzi odpowiedni czas na rozwijanie kompetencji cyfrowych. Początek edukacji szkolnej jest kluczowy dla kształcenia zdrowej relacji młodych ludzi z technologiami.
Źródło: https://expressilustrowany.pl/kiedy-dac-dziecku-smartfon-rodzice-uwazaja-ze-6-lat-to-odpowiedni-wiek-na-kontakt-z-technologia-kompetencje-cyfrowe-moze/ar/c5-17839771