Polskie szkoły powinny być stale doposażane w nowoczesny sprzęt cyfrowy, a koncepcja pracowni komputerowej zmieniona. Jednocześnie należy podnieść kompetencje cyfrowe rodziców i nauczycieli, a E-learning powinien być szerzej wykorzystywany w szkole – poinformowali eksperci Związku Cyfrowa Polska.
Stawką udanej cyfryzacji szkół jest podniesienie efektywności procesu edukacyjnego, wyrównywanie szans edukacyjnych oraz oswajanie dzieci i młodzieży z technologią, która przyda się na rynku pracy.
Eksperci Związku poinformowali, że jednym z głównych obszarów, w których potrzebne są zmiany jest sprzęt. Podkreślają również, że choć w ostatnich latach wyposażenie szkół w nowoczesny sprzęt technologiczny znacznie się poprawiło, to wciąż istnieje wiele placówek które nie zostały zmodernizowane, a nierównomierne wyposażenie placówek edukacyjnych w nowoczesny sprzęt, wiąże się z nierównościami w systemie edukacji. Dlatego należy kontynuować proces doposażania szkół w sprzęt cyfrowy.
Cyfrowa Polska zaapelowła także o rozszerzenie katalogu sprzętu i zadbanie nie tylko o szkolne komputery, ale też o takie urządzenia jak monitory interaktywne, monitory nabiurkowe, rzutniki oraz akcesoria, takie jak pamięci i dyski.
Źródło: https://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/komputery-w-szkolach-to-nie-wszystko-wazne-sa-kompetencje-cyfrowe-rodzicow-i-nauczycieli,566473.html