„Jedynie 4 proc. nauczycieli w Polsce planuje wykorzystywać sztuczną inteligencję w najbliższej przyszłości, a nieco ponad 11 proc. w późniejszym terminie” – wynika z badań przeprowadzonych przez NASK. Ilu pedagogów dotychczas skorzystało z AI?
Inicjatywy, takie jak Dzień Bezpiecznego Internetu, pomagają dzieciom zrozumieć, co ich czeka w cyfrowym świecie oraz dają warsztat opiekunom, w jaki sposób można dzieciom pomóc przejść przez bardzo szybko zmieniający się świat w sposób jak najbardziej bezpieczny.
Według Prezesa Związku Cyfrowa Polska, Michała Kanownika, szkoła aktualnie niewystarczająco przygotowuje młodzież do obecności na rynku pracy. „Zarówno w zakresie cyberbezpieczeństwa, jak i efektywnego korzystania z internetu – wypadamy słabo (…)” – powiedział.
Na temat badań NASK przeprowadzonych na grupie prawie tysiąca nauczycieli klas 4-8 szkół podstawowych wypowiedział się prof. Jacek Pyżalski (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu).
Wyniki przytoczone przez eksperta wskazują, że ponad 56 proc. ankietowanych pedagogów nigdy nie skorzystało z narzędzi AI w życiu prywatnym. W pracy zawodowej sztuczna inteligencja została wykorzystana choć raz przez zaledwie 19 proc. nauczycieli.
Również niewielki odsetek kadry pedagogicznej wyraził chęć korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji w najbliższej przyszłości.
Źródło: https://cyberdefence24.pl/technologie/nauczyciele-nie-chca-korzystac-z-ai-jednoznaczne-wyniki-nask